Doctor Who Index du Forum

Doctor Who Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

Quote quand tu nous tiens
Aller à la page: <  1, 2, 3, 4  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Doctor Who Index du Forum -> Doctor Who -> La Série
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
DWTennantOrSmith
[LINDA's Member]

Masculin Capricorne (22déc-19jan)

MessagePosté le: Jeu 28 Avr 2011 - 01:13    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

The Doctor : Hey, of course I'm okay. I'm always okay. I'm the king of okay. Oh, that's a rubbish title. Forget that title. Rory the Roman! That's a good title! Hello, Rory. And Doctor River Song. Oh you bad bad girl. What trouble have you got for me this time? {she smacks him} Okay. I'm assuming that's for something I haven't done yet.
River: Yes it is.
The Doctor: Good. Looking forward to it.

VF :

Bien sûr que je suis OK. Je suis toujours ok. Je suis le roi du OK. Oh, c'est un nom de pacotille. Oubliez-le. Rory le Romain ! C'est un bon titre ! Salut Rory. Et le Doctor River Song. Espèce de méchante fille-fille, dans quel pétrin vas-tu m'emmener cette fois ? {River le claque} Okay. Je pense que c'est pour quelque chose que je n'ai pas encore fait.
River: Oui, en effet.
The Doctor: Bien, j'ai hâte d'y être !

VA :

The Doctor: Doctor Song, you've got that face on again.
River: What face?
The Doctor: The "He's hot when he's clever" face.
River: This is my normal face.
The Doctor: Yes it is.
River: Oh, shut up.
The Doctor: Not a chance.

VF :
Le Docteur : Vous avez encore cette expression, River.
River : Quelle expression ?
Le Docteur : Celle qui dit "il est hot quand il fait son intello".
River : C'est mon expression habituelle.
Le Docteur : En effet.
River : Oh, la ferme.
Le Docteur : Aucune chance.

merci de respecter les règles en matière d'information spoiler !

Si vous rêvez d'un RPG Doctor Who, c'est au dessu qu'il faut aller !

Merci
Publicité

MessagePosté le: Jeu 28 Avr 2011 - 01:13    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
shu
[Centurion solitaire]

Féminin Verseau (20jan-19fev)

MessagePosté le: Jeu 28 Avr 2011 - 15:24    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

j'ai adoré la deuxième quote Mr. Green Leur duo me plait vraiment.

J'arrive pas à définir ma citation préférée, y'en a des vraiment énormes, et je pense que vous avez déjà posté les principales Sad
J'ai beaucoup aimé dans school reunion:

rose:
With you, did he do that thing
where he'd explain something
at like 90 miles per hour,
and you'd go, ''What?'' and he'd look at you
like you'd )ust dribbled on your shirt?

Sarah Jane
All the time.
Does he still stroke bits of the Tardis?

Rose
Yeah! Yeah, he does!
I'm like, ''Do you two want to be alone?''

les deux pliées de rire, le Docteur qui arrive:
How's it going?

elles rigolent tellement qu'elles ne répondent pas et lui qui sort un "what ?" d'un air perdu xD
[Centurion solitaire]

Féminin Vierge (24aoû-22sep) 牛 Buffle

MessagePosté le: Mer 11 Mai 2011 - 19:55    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

il y a aussi la scène de l'épisode "partners in crime", lorsque le docteur et donna se REvoit pour la première fois depuis The Runaway Bride, la scène du mime, une scène culte!!

Citation:
"- Donna?!
- Docteur !!!!!
- What! what?! Wh... il est surpris, il n'y comprend rien!! j'adoooore!
- OH-MY-GOD !!!
- How???
- It's me!! ha!
- Yeah, I can see that !
-Oh, this is Brilliant!! elle est toute contente
- What The Hell Are You Doing Here ?! lui, il est heberlué
- I Was looking 4 You
- Me?! What For?

là elle fait du n'importe quoi, qui fait me hurler de rire, et lui qui essaie de comprendre! et bien sûr, au bout d'un moment, ils se font chopper!!

- RUN!!!

Du grand Art

Citation:
Cassandra a pris possession du corps du Docteur.

Le Docteur / Cassandra : Seigneur, c'est différent... Oh bon sang, je suis un homme, miam ! Tellement de parties... si peu utilisées... Ahah ! Deux cœurs ! Oh mon dieu c'est comme danser une samba ! Oohh... il est mince... et plutôt sexy. (A Rose) : C'est ce que tu penses toi aussi, j'ai été dans ta tête. Tu l'as regardé... et tu l'aimes

Citation:
Rose / Cassandra : Elle est avec cet homme, le Docteur. Et il a un nouveau visage, l'hypocrite. Je dois absolument trouver le nom de son chirurgien..

Citation:
Sir Robert : Vous n'avez pas trouvé que mes valets étaient bizarres ?

Le Docteur : Eh bien, ils étaient chauves, athlétiques, votre femme partie... Je croyais que vous étiez content...

Rose red
[Ood]

Féminin Sagittaire (22nov-21déc) 龍 Dragon

MessagePosté le: Mer 11 Mai 2011 - 20:23    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Ten, dans l'épisode de Voyage of the damned!

"Doctor: What's your first name?
?: Alonzo.
*bug*
Doctor: Are you kidding me?
Alonzo: No..
Doctor: Something else I've always wanted to say. Allonz-y, Alonso!"

Juste cultissime Mr. Green LA première que je l'ai entendu, j'ai eu un bug et je crois que j'étais aussi heureuse que le Doc XD
MissWho
[Ood]

Féminin Taureau (20avr-20mai) 猴 Singe

MessagePosté le: Jeu 2 Juin 2011 - 14:14    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

6x04 :

Rory : "Comment pouvons-nous être à l'extérieur de l'Univers ? L'Univers contient tout.
Eleven - Imagine une grosse bulle de savon avec une toute petite bulle à côté. Et bien c'est pas ça du tout.

[Centurion solitaire]

Féminin Verseau (20jan-19fev)

MessagePosté le: Lun 26 Sep 2011 - 19:09    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Cette citation m'a tué^^:

‎"Well, I was on my way to a gay gypsy bar mitzah for the disabled, when I suddenly thought 'Gosh, the Third Reich is a bit rubbish. I think I'll kill the Führer.' Who's with me?" - Melody Pond - Let's Kill Hitler

[Headless Monk]

Masculin Balance (23sep-22oct) 羊 Chèvre

MessagePosté le: Mer 28 Sep 2011 - 09:23    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Ah moi j'ai adoré ce topic...

Je n'ai malheureusement plus la phrase exact mais lorsque Ten et Rose rencontre l'équipe de Torchwood, et spécialement Gwen, à la fin de la saison 4, ils se font la remarque qu'elle ressemble beaucoup à Gwineth (s01-ep03)... sans doute une ancêtre se disent-il.

j'étais amusé par le clin d’œil.

Boro
Time Lord

Féminin Vierge (24aoû-22sep) 龍 Dragon

MessagePosté le: Mer 28 Sep 2011 - 13:43    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Citation:
INTERCUT WITH SC.117 CONTINUED, TORCHWOOD HUB.
THE DOCTOR Can't get rid of him!
(looks closer) Tell me, Gwen Cooper, are you from an old Cardiff family?
GWEN Yep, all the way back to the 1800s!
THE DOCTOR Thought so, spacial genetic
multiplicity, funny old world - now, Torchwood, I want you to open up that Rift Manipulator! And send all the power to me!
IANTO Doing it now, sir!

(Art by Awabubbles / Gif by Neph)
Visiter le site web du posteur ICQ Yahoo Messenger MSN
Boroblues
[Headless Monk]

Masculin Balance (23sep-22oct) 羊 Chèvre

MessagePosté le: Mer 28 Sep 2011 - 13:54    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Ouai c'est ça, merci Midori
[Centurion solitaire]

MessagePosté le: Sam 23 Juin 2012 - 07:02    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

S01E01 Rose

The Doctor: It's like when you're a kid, the first time they tell you that the world is turning and you just can't quite believe it 'cause everything looks like it's standing still. I can feel it. The turn of the Earth. The ground beneath our feet is spinning at a thousand miles an hour. The entire planet is hurtling around the sun at sixty seven thousand miles an hour. And I can feel it. We're falling through space, you and me, clinging to the skin of this tiny little world. And, if we let go...

S01E07 The long game

The Doctor: Time travel is like visiting Paris. You can't just read the guide book. You've got to throw yourself in, eat the food, use the wrong verbs, get charged double and end up kissing complete strangers!

S01E11 Boom Town

Margaret Blaine: There was this girl, just today. Young thing. Something of a danger, she was getting too close. I felt the bloodlust rising, just as the family had taught me. I was going to kill her without a thought. And then, I stopped. She’s alive somewhere right now, she’s walking around this city because I can change, I DID change. I know I can’t prove it...
The Doctor: I believe you.
Margaret Blaine: Then you know I’m capable of better.
The Doctor: It doesn’t mean anything.
Margaret Blaine: I spared her life!
The Doctor: You let one of them go but that’s nothing new. Every now and then, a little victim’s spared. Because she smiled, because he’s got freckles, because they begged. And that’s how you live with yourself. That’s how you slaughter millions. Because once in a while, on a whim, if the wind’s in the right direction, you happen to be kind.

S01E13 The parting of the ways

Rose Tyler: What do I do every day, Mum? What do I do? Get up, catch the bus, go to work, come back home, eat chips and go to bed? Is that it?
Mickey Smith: It’s what the rest of us do.
Rose Tyler: But I can’t.
Mickey Smith: Why? Because you’re better than us?
Rose Tyler: No! I didn’t mean that. But it was... It was a better life. I don’t mean all the travelling, seeing aliens and spaceships and things. That don’t matter. The Doctor showed me a better way of living your life. You know, he showed you, too. You don’t just give up. You don’t just let things happen. You make a stand. You say no. You have the guts to do what’s right when everyone else just runs away!

Emperor Dalek : Prove yourself, Doctor. What are you, coward or killer?
The Doctor: Coward, any day.

S02E03 School reunion

Sarah Jane Smith: The universe has to move forward. Pain and loss, they define us as much as happiness or love. Whether it's a world, or a relationship... everything has its time. And everything ends.

S02E05 Rise of the Cybermen

Rose Tyler: They're people?
The Doctor: They were. Now they've had all their humanity taken away. That's a living brain jammed inside a cybernetic body, with a heart of steel. All emotions removed.
Rose Tyler: Why no emotion?
The Doctor: Because it hurts.

S02E06 The Age of steel

Cybercontroller: You are proud of your emotions?
The Doctor: Oh yes!
Cybercontroller: Then tell me, Doctor, have you known grief and rage and pain?
The Doctor: Yes. Yes I have.
Cybercontroller: And they hurt?
The Doctor: Oh yes.
Cybercontroller: I can set you free. Would you not want that? A life without pain?
The Doctor: You might as well kill me.

S02E09 The Satan pit

Ida Scott: We should go down. I'd go. What about you?
The Doctor: That's so human! Where angels fear to tread... Even now, standing on the edge, it's that feeling you get, yeah? Right at the back of your head. That impulse. That strange little impulse. That mad little voice saying "Go on! Go on! Go on! Go over! Go on!"

The Beast: Before Time and light and space and matter. Before the calaclysm. Before this universe was created.
The Doctor: That's impossible. No life could have existed back then.
The Beast: Is that your religion?

The Doctor: There it is again. That itch. Go down, go down, go down, go down!
Ida Scott: The urge to jump. Do you know where it comes from, that sensation? Genetic heritage. Ever since we were primates in the trees. It's our body's way of testing us, calculating whether or not we can reach the next branch.
The Doctor: No, that's not it. That's too kind. It's not the urge to jump. It's deeper than that. It's the urge to fall!

The Doctor: I believe... I believe I haven't seen everything. I don't know. It's funny, isn't it? The things you make up. The rules. If that thing had said it came from beyond the universe, I'd believe it, but before the universe? Impossible. Doesn't fit my rules. Still, maybe that's why I keep travelling. To be proved wrong.

The Doctor: Day I know everything, I might as well stop.

S02E10 Love & monsters

The Absorbaloff: You see, I've read about you, Doctor. I've studied you. So passionate. So sweet. You wouldn't let an innocent man die. And I'll absorb him unless you give yourself to me.
The Doctor: Sweet... maybe. Passionate... I suppose. But don't ever mistake that for nice. Do what you want.

Elton Pope: Turns out I've had the most terrible things happen. And the most brilliant things. And sometimes, well, I can't tell the difference. They're all the same thing. They're... they're just me. You know, Stephen King said once, he said "Salvation and damnation are the same thing." And I never knew what he meant. But I do now.

Elton Pope: When you're a kid, they tell you it's all... grow up. Get a job. Get married. Get a house. Have a kid, and that's it. No. The truth is, the world is so much stranger than that. It's so much darker. And so much madder. And so much better!

S02E11 Fear her

Rose Tyler: Kids can't have it all their own way. That's part of being a family.
The Doctor: What about trying to understand them?
Rose Tyler: Easy for you to say. You don't have kids.
The Doctor: I was a dad once.

The Doctor: There's a lot of things you need to get across this universe. Warp drive, wormhole refractors... You know the thing you need, most of all? You need a hand to hold.

S02E12 Army of ghosts

Jackie Tyler: Just think of it, though. All the people we've lost, our families, coming back home. Don't you think it's beautiful?
The Doctor: I think it's horrific.

Rose Tyler: Doctor! They've got guns!
The Doctor: And I haven't, which makes me the better person, don't you think? They can shoot me dead, but the moral high ground is mine!

Yvonne Hartman: Exactly as the legends would have it! The Doctor, lording it over us. Assuming alien authority over the rights of Man!

The Doctor: Fair enough. I've said my bit, don't mind me. Any chance of a cup of tea?
Adeola Oshodi: Ghost Shift in 20 seconds.
The Doctor: Um, can't wait to see it!
Yvonne Hartman: You can't stop us, Doctor.
The Doctor: Absolutely not! Pull up a chair, Rose. Come and watch the fireworks!

S02E13 Doomsday

Cyberleader: You are proof.
The Doctor: Of what?
Cyberleader: That emotions destroy you.
The Doctor: Yeah, I am.

[Bad Bad Beans]

Féminin Bélier (21mar-19avr) 猴 Singe

MessagePosté le: Dim 4 Nov 2012 - 12:15    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Citation de mon personnage favori, le Maître, dans un épisode de l'ancienne série The Five Doctors. Cet échange verbal m'a fait enfin aimer ce Maître (Anthony Ainley) que je n'appréciais pas jusque là et qui est devenu mon préféré, maintenant :

Borusa (un Time Lord): We are prepared to offer you a full and free pardon.
The Master: What makes you think I want your forgiveness?

« La réalité est un endroit sympa à visiter, mais je n’aimerais pas y vivre. » David A. McIntee
Les Pommes c'est bon
[Face of Boe]

Masculin Capricorne (22déc-19jan)

MessagePosté le: Lun 5 Nov 2012 - 00:29    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Spoiler en rapport avec la fin du sixième docteur :
"Carrot juice, carrot juice, carrot juice !"
Les derniers mots de Six.
Ça m'a marqué, mais pas forcément pour de bonnes raisons.

Féminin Bélier (21mar-19avr)

MessagePosté le: Ven 10 Mai 2013 - 17:31    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Ma citation préférée de Ten :3 :
Reinette : Monsieur, faites attention !
Le Docteur : C'est un cauchemar, Reinette, ne t'en fais pas tout le monde fait des cauchemars... Les monstres sous les lits, c'est des cauchemars ; pas vrai le monstre !
Reinette : Et les monstres c'est quoi leurs cauchemars ?
Le Docteur : Moi ! Hahah !

Féminin Vierge (24aoû-22sep) 牛 Buffle

MessagePosté le: Mar 21 Mai 2013 - 19:54    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

des citations de la saison 6 et 7, Behold!!!!

The Wedding of River Song
Citation:
The Doctor: Imagine you were dying. Imagine you were afraid and a long way from home in terrible pain. Just when you thought it couldn't get worse, you looked up and saw the face of the Devil himself. Hello, Dalek.

Si ce n'est pas une super intro!!!

The Angels Take Manhattan
Citation:
River: Oh you bad boy. You could burn New York.
Grayle: What does that mean?!
River: It means, Mr. Grayle, just you wait 'til my husband gets home.

Citation:
The Doctor: You just changed the future!
River: It's called marriage, honey. Now hush! I'm working.

Citation:
Rory: Where are we? {il voit une floppée de vaisseaux Daleks} So how much trouble are we in?
The Doctor walking in: How much trouble, Mr. Pond? Out of ten? Eleven.

The Bell's of Saint John

Citation:
The Doctor: You and me, inside that box now!
Clara: I'm sorry?
The Doctor: Look, just get inside.
Clara: Both of us?
The Doctor: Trust me. You'll understand once we're in there.
Clara: I bet I will.
The Doctor: Look, please—
Clara: What is that box anyway? Why have you got a box?
The Doctor: Clara—
Clara: Is it like a snogging booth?
The Doctor: A what?
Clara: Is that what you do? You bring a booth. There's such a thing as too keen.

Asson
[Passager clandestin du Tardis]

Masculin Cancer (21juin-23juil) 牛 Buffle

MessagePosté le: Mar 28 Mai 2013 - 21:01    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Un moment plein d'émotions je trouve, et vachement classe, de la saison 7, épisode 8 Smile

I saw the birth of the universe and watched as time ran out, moment by moment, until nothing remained. No time, no space. Just me !

J'ai vu la naissance de l'univers et j'ai regardé le temps s'enfuir, instant par instant, jusqu'à qu'il ne reste plus rien. Plus de temps, plus d'espace. Juste moi !

Rose Tyler, I..."
Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 14:47    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Doctor Who Index du Forum -> Doctor Who -> La Série Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: <  1, 2, 3, 4  >
Page 3 sur 4

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Template lost-kingdom_Tolede created by larme d'ange