Doctor Who Index du Forum

Doctor Who Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

Quote quand tu nous tiens
Aller à la page: <  1, 2, 3, 4

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Doctor Who Index du Forum -> Doctor Who -> La Série
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
k. reine des bretons
[Centurion solitaire]

Féminin Vierge (24aoû-22sep) 牛 Buffle

MessagePosté le: Mer 29 Mai 2013 - 12:22    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

très émouvante cette scène, surtout le petite larme! super interprétation de Matt Smith
Publicité

MessagePosté le: Mer 29 Mai 2013 - 12:22    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
OsWinDw
[Ood]

Féminin

MessagePosté le: Sam 18 Oct 2014 - 14:06    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

C'est l'épisode 7 !
" Alors , alors ... prends les miens, prends mes souvenirs, et j'espère que t'as bonne appétit, parce que j'ai une très longue vie ! J'ai fuis la dernière grande guerre du temps, j'ai vu la fin des seigneurs des temps, j'ai vu la naissance de l'univers, et j'ai assisté à son dernier souffle, seconde par seconde, jusqu'à ce qu'il n'en reste plus rien, plus de temps plus d'espace juste moi. J'ai vu des mondes où les lois de la physique était dicté par l'esprit d'un homme complètement fou ! J’ai vu des univers gelées et des créations se consumées, j'ai vu des choses que tu n'imagines même pas, j'ai perdu des choses que tu ne comprendra jamais ! j'ai des secrets que je dois taire, j'ai le savoir qui ferait éclater la cervelle d'un parasite comme toi !
ALORS, je t'en pris, Viens ! vas y ! Prends mes souvenirs !"

désolé si y'a quelques erreurs, c'est du par coeur alors voilà.

C.O.O.
Powerof3
[LINDA's Member]

Masculin Capricorne (22déc-19jan) 虎 Tigre

MessagePosté le: Mar 21 Oct 2014 - 23:14    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

C'est peut être pas les bons mots mais :
Clara : -Quel est votre nom ?
Rory : -Euh...je sais même plus comment je m'appelle...Rory !
-C'est un beau nom ça ; mon premier beguin s'appelait Rory !
-C'est vrai ?
-Non, c'était Nina, je traversiais une phase ...

L'asile des Daleks ...

Et après ; Le Docteur : -Ah vous avez trouvé Rory ?
Clara : ah oui, Nina
Le Docteur :-Nina ?
Clara :-Laissez tomber,un truc entre nous ...

J'adore cet épisode . Les répliques sont sûrement pas exacte mais bon c'est le contenu qui compte ...

Masculin

MessagePosté le: Mer 22 Oct 2014 - 10:52    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Comme dirait Colin Baker "What's the point of a quote if you can't change it?" Mr. Green

Masculin Capricorne (22déc-19jan) 虎 Tigre

MessagePosté le: Dim 2 Nov 2014 - 22:55    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Rien que ma signature aussi ^^

Le Docteur : Ah...Rory Pond
Rory : Non, c'est pas comme ça que ça marche !

Le Docteur au Toast : Et ne t'avise pas de revenir !

Le Docteur à Amelia :-You are Scottish, Fry something !
-Beans are Evil
-Bacon, this is ... bacon . Are you trying to poison me ?

-C'est ma compagne, Rose Tyler,elle a trop regardé le coeur du TARDIS depuis elle semble avoir 57 ans .
Jackie : -J'en ai 40
-C'est pas beau de mentir

Yvonne : Bien,allons y
-Pas trop vite elle a le pied fragile !
Jackie : Vous savez ou je vous le met mon pied ?

-Declarez votre identité
-Identifiez vous !
-Donnez votre identité !
-Vos réponses sont illogiques . Modifiez vos réponses !
-Les Daleks ne reçoivent pas d'ordres !
-Vous êtes identifiés : Vous etes les Daleks !

Il y en a tellement !

Ps : Avez vous remarqué, que mis à part Mickey le Docteur embrasse tous ses compagnons (oui bon dans la deuxième série)

Féminin Taureau (20avr-20mai)

MessagePosté le: Mar 11 Nov 2014 - 14:00    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Hello !
En ce mardi 11 novembre, ce jour férié, je reviens pour poster ce "quote", ce "monologue", mon préféré de toute la série, le meilleur.
J'avais déjà poster plus haut, mais c'est mon autre compte ... désolée !

Episode 7 Saison 7 : The Rings of Akhaten Les Anneaux d'Akhaten:

"Bon, très bien, voilà ce que je vais faire, je vais te raconter une histoire. Les entends-tu ? tout ces gens qui ont vécu dans la terreur qui te craigne toi, regarde les tous ces gens dont les ancêtres se sont dévoués. Tu les entends chanter. Alors comme ça tu te prends pour un dieu ? Mais il n'en n'est rien. Tu n'est qu'un parasite dévoré par la jalousie qui convoite la vie sacrée des autres ! Tu te nourrie d'eux ! De leur souvenirs, d'amour et de deuils, de naissances et de morts, de joie et de chagrin ! Alors... alors, alors prends les miens, prends mes souvenirs. Et j'espère que t'as bonne appétit parce que j'ai une très longue vie ! Et j'en ai des tonnes de souvenirs ! J'ai fuis la dernière grande guerre du temps. J'ai été témoin de la fin des seigneurs du temps ! J'ai vu la naissance de l'Univers et j'ai assisté à son dernier souffle, seconde par seconde, jusqu'à ce qu'il n'en reste plus rien, ni temps, ni espace, juste MOI.j'ai traversé des Univers où les lois de la physique était dicté par l'esprit d'un homme complètement fou ! J'ai vu des univers gelés et dés création se consumer, oui, j'ai vu des tas de choses, j'ai perdu des choses que tu ne comprendra jamais. Oui, et je sais des tas de choses, j'ai des secrets que je doit taire, des connaissances que je ne dois jamais révélé. J'ai les savoir qui ferais éclaté la cervelle d'un parasite comme toi !!! ALORS, JE T'EN PRIS ! VIENS ! VAS-Y ! PRENDS MES SOUVENIRS ! VAS-Y REGALE TOI !!!!"
{LIIIIIIVE? WAKE UUUUPPPP}

Phoebe.

[Master of the Vortex]

Masculin Vierge (24aoû-22sep) 羊 Chèvre

MessagePosté le: Mar 11 Nov 2014 - 15:07    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Bon c'est pas vraiment de la série mais ce topic manque de Eight donc je vais mettre quelques citations que j'aime beaucoup de mon Docteur préféré provenant de certains audios de chez Big finish :

Breathe in deep, lieutenant. You too, Charley. You feel that pounding in your heart? That tightness in the pit of your stomach? The blood rushing to your head, do you know what that is? That's adventure. The thrill and the fear and the joy of stepping into the unknown. That's why we're all here, and that's why we're alive.

Storm Warning

There’s no such thing as prophecy or fate. There are true events. Things that happen and things that have to happen, and none of us can escape those. None of us can, and that’s bad enough. I know that, but we don’t have to invent myths to make it all worse. We don’t have to create terrible destinies. We come to them sure enough. I thought my own people were bad enough with their legends and myths of terrible happenings, but you lot take the biscuit. The fates you encounter are all down to yourselves. You make it all up yourselves.

The Stones of Venice

Well, it’s the historical repercussions, you see. The beat of one bat’s wings eventually leads to a tropical storm. That sort of thing. Or was it a butterfly?

Invaders from Mars

I’m a Time Lord in a realm where the term is meaningless. My pain has been infinite. Eight lifetimes worth. I left my world to travel, to experience the universe, but there’s been a price for my freedom. Worlds, I’ve seen subjugated or destroyed. Friends I’ve lost. Don’t tell me you’ve tapped yourselves in my mind and you can’t see that. Come on, there’s something else. Some other reason for all this… You’re frightened of me, aren’t you? You think I’ll destroy you.

The Twilight Kingdom

I was once a man with a masterplan. I’d seek out injustices, topple governments, all in the name of the greater good. I’d started doing the maths, you see…. This is how evil starts, with the belief that the ends justify the means. But once you start down that road, there’s no turning back. What if you can save a million lives, but you have to let ten people die, or a hundred, or a hundred thousand. Where do you stop?

The Resurrection of Mars

Once upon a time, in a land not too dissimilar to ours, there lived a king, and he was a good king in an age when good was something of an unfashionable rarity. He was very, very wise and very, very powerful, but he was also very, very old, and he realised that for all his great wisdom and his great power, he would soon have to leave his kingdom once and for all, and make the journey to the outside world of infinite darkness. And so, on the eve of his departure, when his physicians had finished all their head shaking, and his wives had wrung as many tears from their eyes as they could, he called his son and heir to his side.

“Everything you see is yours to command,” he said. “But be advised that better slaves are those who still believe they taste some freedom. Play the tyrant, but you must inspire love as well as fear.”

Yet the son cared not for his words, and when the corpse had been dispatched, with much pomp and fireworks, to the darker realms outside, the new king resolved to stretch the limits of his authority. He gathered all the people before him and told them that their every thought must match his thought. No will should exist save his will, and people being people, they agreed. Those that didn’t vanished in the night, and their families soon learned to pretend that they had never existed, but still the king was not content. So, he instructed the animals in his kingdom that they must now obey his commands. Horses should bark, dogs should mew, fish should fly from tree to tree exactly as he desired, and animals being animals, they agreed. Some of the pigs had to be culled, but no one minded because they tasted so lip-smackingly good, and the cats had to go because no one can tell a cat anything. But soon the people and the animals lived in perfect harmony. Their lives precise expressions of the whims of their lord.

Every living creature obeyed their king, doing everything that he wanted to the smallest detail, sometimes even before he knew he wanted it, but still the king was not content. Living creatures only made up the smallest number of his subjects, so he gave out further orders. He instructed the waves should crash upon the shore only when he gave the word. He instructed the wind should not blow, but suck. Time should not run forwards, but backwards or sideways. It took years to persuade them. Soldiers slashed at the waves until their swords were soaked with wave blood. Wind and time were locked in the deepest dungeons until, starving, they gave in. The king ruled the elements, but still he was not content.

There was one subject that still balked at his power; music. How the king hated music, refusing to be constrained, refusing to be disciplined. A small burst of recitative flowering into a fugue without permission. Or a cantata breaking out overnight into a fully fledged oratorio.

“Will no man rid me of these turbulent tunes?” he cried, and the militia, now trained to obey his merest impulse, took him at his word. They siezed the music, every last crotchet and minuet, each breve and innocent little semi-breve, and threw them out of the kingdom. They threw them into the outside world of infinite darkness, and music was banished forever.

At last, the king had his own universe. It was his and no one else’s. He was happy, and no one dared point out to him that he had exiled the only means by which he could express it.

It was then a very quiet land. Birds sat silent in the trees, their beaks now stopped fast, their chirping and twittering frozen hard in their throats. There was no longer a harmony to time; seconds would race on or trudge forward or simply come to a listless halt. the waves crashed noiselessly onto the sand, for even within that, there had been a trace of music. there was no rhythm to life anymore.

And the king’s people felt it the worst. They had been slaves, but whilst they still had songs of liberty on their lips, they had been happy slaves. Some rebelled and were put to the torture, but even the torturers, who once had calmed their consciences with soothing music, were unable to bear the awful glaring, accusing silence.

The fact was clear. Anything could be born with music, and nothing could be born without it.

And the king would sit on his throne in misery. He dearly loved his wives, but now he heard in their words no love returned, no tune, no melody. For this, he executed them regularly, the women he loved, their heads rolling from the scaffolds soundlessly, the king himself, quite alone, weeping for them all. All, quite silent.

One morning, the king decided he would pardon music. He drew up a contract, stamped it with his own royal seal. Music was free to return from the outside world of infinite darkness, and to bear the good news, he sent several messengers there - some by hanging, some by stabbing, one or two by slow-acting poison - but none returned, and nor did music.

The king was desperate. He called upon his sorcerers, his necromancers, and those who were trained in the forbidden knowledge of music ressurection, but it became obvious that the king himself would have to make a personal appeal to his prodigal son. With court physicians administering, and the last of his wives looking on with glee, the king was slowly bled, each drop landing in a metal container, landing with a plop that just managed to be wholly tuneless.

And as he wavered between death and life, he stepped into the darkness and called out, “I have been a foolish man! I should’ve inspired love as well as fear. Please, let the music play again; all its songs, its symphonies, and its sundry core of works. Please, give my world a reason to live.”

It was seven days and seven nights before the king recovered, and he awoke to a miracle. Once more, birds were twilling in the trees. The clocks chimed and waves roared. Once more, the world had music, and his favourite wife of all stood over him and smiled. And at the tone of her lilting voice, he felt once again the she loved him.

The people were in celebration, singing in the streets whatever tunes would come into their heads, and they sang until their throats turned red raw. They sang until their arteries burst and gushed. They screamed their new songs of pain.

The king watched in horror as the birds fell dead in the street, as the waves struggled, limply, and then were drowned by the seas beneath them. He heard his infant son cry out his last, his face bitten off by a savage lullaby. The lilting voice of his wife that he had loved so much grinned at him cruelly before wrapping itself around her throat and throttling her silent. The music raced through the kingdom, sparing none its terrible beauty. As the bodies of his subjects fell to the ground, their death rattles sounded like the rhythm of a perfect drum, and the music at last came for the king.

“Why?” he asked.

“Because we have been to the outside world,” the music replied. “We have seen infinite darkness, and we have learned that we need not only inspire love, but fear.”

And with a sound of brass and strings so beautiful, it stopped the king’s heart, the music swallowed him up whole and became the new and dreadful lord of the entire world.

Visiter le site web du posteur
Lennox
[Dark Lord of All]

Masculin

MessagePosté le: Mar 11 Nov 2014 - 15:22    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Allez pour continuer avec Eight, une de mes préférées :

Eight dans Memory Lane a écrit:
I shall use my amazing Time Lord powers of looking out the window

Masculin

MessagePosté le: Mer 12 Nov 2014 - 12:24    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Petite compil de Three Smile

"Obviously the Time Lords have programmed the TARDIS always to return to Earth. It seems that I am some kind of a galactic yo-yo !"

"Allow me to congratulate you, sir. You have the most totally closed mind that I've ever encountered."

"A straight line may be the shortest distance between two points, but it is by no means the most interesting."
SteamMoose
[Master of the Vortex]

Masculin

MessagePosté le: Mer 12 Nov 2014 - 16:22    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Une phrase de Seven que j'aime beaucoup, de Seven, parce qu'elle correspond très boen à son personnage:

"Who said anything about playing chess? I'm playing poker!"

There are worlds out there where the sky's burning...
soratsuki
[Ood]

Masculin Capricorne (22déc-19jan) 蛇 Serpent

MessagePosté le: Mar 30 Déc 2014 - 23:10    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

Trop de quotes !

The Doctor : Now drop your weapon, or I kill him with this deadly Jelly Baby
- Kill him then.
The Doctor : What ?
- Kill him then.
The Doctor : ..I don’t take orders from anybody. *mord sérieusement dans son Jelly Baby* ..Take me to your leader.

The Doctor: Rory, I'm not trying to be rude... but you died.
Rory : Yeah. I know. I was there.

Idris : Biting's excellent. It's like kissing. Only there's a winner.

The Doctor : People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint.. it's more like a big ball of wibbly wobbly... timey wimey... stuff.

The Doctor : Anachronistic electricity, keep-out signs, aggressive stares. Has someone been peeking at my Christmas list ?

The Doctor : Sorry, do you have a name?
Idris : Seven hundred years and finally he asks.
The Doctor : But what do I call you?
Idris : I think you call me... Sexy?
The Doctor : Only when we're alone.
Idris : We are alone.
The Doctor : Oh. Come on then, Sexy.

The Doctor : I'm going to need a SWAT team ready to mobilize, street level maps covering all of Florida, a pot of coffee, twelve jammy dodgers and a fez

The Doctor : Whatever you've got planned, forget it ! I'm the Doctor. I'm 904 years old. I'm from the planet Gallifrey in the constellation of Kasterborous. I'm the Oncoming Storm, the Bringer of Darkness, and you... are basically just a rabbit, aren't you ?

Amy : I told you to look after him.
Rory : He'll be fine. He's a Time Lord.
Amy : It's just what they're called. It doesn't mean he actually knows what he's doing.

The House : Fear me. I've killed hundreds of Time Lords.
The Doctor : Fear me. I've killed all of them.

The Doctor : Now, first thing's first. Be honest.. How do I look ?
Rose : Um... different.
The Doctor : Good different or bad different?
Rose : Just... different.
The Doctor : Am I.. ginger?
Rose : No, you're just sort of.. brown.
The Doctor : Ooh I wanted to be ginger ! I've never been ginger. And YOU ! Rose Tyler ! Fat lot of good you were, you gave up on me ! Oow.. That's rude.. That's how am I, now ? Am I rude ? Rude and not ginger.

The Doctor : You're not from Raxacoricofallapatorius are you?
Abzorbaloff : No! I'm not the swine. I spit on them ! I was born on the Twin planet.
The Doctor : Really ? What's the twin planet of Raxacoricofallapatorius?
Abzorbaloff : Clom.
The Doctor : Clom..
Abzorbaloff : Yeah, Clom.

The Doctor : It's simply.. misunderstand able to me. I don't know what it is. Who invented this room ?
Astra : Doctor, please. You have to lie down.
The Doctor : It doesn't make any sense. Look, it's only got a bed in it. Why is there only a bed in it ?
Clara : Because it's a bedroom. It's for sleeping in.
The Doctor : Ok. What do you do when you're awake ?
Jenny : You leave the room.
The Doctor : So you've got a whole room for not being awake in ? But what's the point ? You're just missing the room.

Et les petits quotes comme : Geronimo ! / Allons-y ! / Fantastic ! / Run ! / Question ! / Start the clock / I'm so sorry / Come Along, Pond ! / Spoilers ! / Exterminate ! / Explain ! / Silence will fall.. / Hello sweetie / Hello benjamin / Hi honey, I'm home / Are you my mommy ? / Bowties are cool / Fezzes are cool / Stetsons are cool / I don't wanna go / Say something nice / Well then. Here we go again / Shut up, shut up, shutity up up up ..

En fait, en y réfléchissant un peu plus je me suis rendu compte qu'il y'a TROP de quotes dans Doctor Who qui sont épiques (The Pandorica Speech), qui m'ont fait rire (Idris & Eleven) ou qui m'ont énormément marqué (la régéneration d'eleven).. Faire un tri dans tout ça serait juste trop long..

(Ah ! Ma signature !)
[Ood]

Féminin

MessagePosté le: Sam 9 Déc 2017 - 18:19    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens Répondre en citant

P'tite compilation saison 10 relevées pendant mon visionnage (Pas de longs speech, sorry) :

Ces moments de « The pilot » où Bill ne sait pas encore à qui elle parle...
« I know you know lots of stuff about… well, basically everything, but… do you know any sci-fi? »
« I know you're not exactly a sci-fi person.... »

« Do you think your bacon sandwich loves you back? »

Missy : « You’re probably handsome, aren’t you? Well, congratulations on your relative symmetry. »

Missy: « Hello. I’m Doctor Who. And these are my plucky assistants, Thing 1 and… the other one. »

Bill demande si le tournevis est sonique
The Doctor: « It makes a noise! »

Bill: « Do people ever hit you ? »
The Doctor: « Well, only when I’m talking. »

« You look like you’re trying to run. Would you like some help with that? »

The Doctor: « I told you, you don’t steer the TARDIS, you reason with it. »
Bill: « How ? »
The Doctor: « Unsuccessfully, most of the time. »

Nardole: « Why is she here? »
The Doctor: « Because she isn’t anywhere else. »

The Doctor : « Like sewage, smartphones, and Donald Trump, some things are just inevitable. »

« Is this the emotion you humans call spanking? »

The doctor :« I'm over two thousand years old, I don't always want to take the stairs. »

« Death by scotland » Nardole

Bill : « Why’d you run like that? »
The Doctor : « Like what? »
Bill : « Like a penguin with his arse on fire. »

Dans un autre registre :

« Human progress isn’t measured by industry. It’s measured by the value you place on a life. »

« That's the trouble with hope. It's hard to resist »

« Without hope, without witness, without reward »

« Pity… no stars… I hoped there’d be stars… »

« Without hope, without witness, without reward. »

« Who I am is where I stand. Where I stand is where I fall »

MessagePosté le: Aujourd’hui à 02:57    Sujet du message: Quote quand tu nous tiens

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Doctor Who Index du Forum -> Doctor Who -> La Série Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: <  1, 2, 3, 4
Page 4 sur 4

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Template lost-kingdom_Tolede created by larme d'ange