Doctor Who Index du Forum

Doctor Who Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

[Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO)
Aller à la page: 1, 2  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Doctor Who Index du Forum -> Who-niverse -> Autour des séries -> Jeux & Jeux vidéos
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Corentin
[Ood]

MessagePosté le: Ven 25 Fév 2011 - 00:13    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Follow Me !

La BBC vient d'annoncer son partenariat avec la compagnie Three Ring de Los Angels pour développer un jeu vidéo online multijoueur sur l'univers de Doctor Who.

"Pour la première fois, les joueurs du monde entier pourront suivre l'excentrique et brillant Docteur en voyageant à travers l'espace et le temps, explorer de nouveaux mondes et rencontrer diverses races extra-terrestres, alliées et ennemis. Doctor Who: Worlds in Time permettra au joueur de s'introduire dans le Tardis et d'aider le Docteur à défendre les civilisations contre ses différents ennemis."

Citation:
Press Release

BBC WORLDWIDE AND THREE RINGS JOIN FORCES FOR FIRST EVER DOCTOR WHO MULTIPLAYER ONLINE GAME

Los Angeles – February 24, 2011 – Leading up to the San Francisco Game Developers Conference (GDC), BBC Worldwide today announced a major new partnership with game developer Three Rings to create BBC Worldwide’s first ever free-to-play multiplayer online game centered around blockbuster drama television show, Doctor Who.

For the first time ever, players from around the world will be able to follow in the footsteps of the eccentric and brilliant Doctor by travelling through time and space, exploring new worlds and encountering many alien races, both friend and foe. Titled Doctor Who: Worlds in Time, the game allows players to enter the TARDIS and be set a challenge by the mysterious Time Lord to help him defend civilized culture against infamous Doctor Who enemies.

Robert Nashak, EVP Digital Entertainment at BBC Worldwide says, “Doctor Who: Worlds in Time will be a free-to-play multiplayer online game that invites players to save the universe by using their wits to solve time-bending puzzles and pulse-pounding challenges. Three Rings is the ideal team for this groundbreaking creative partnership. Not only are they visionaries in the online gaming space, they are lifelong Doctor Who fans with a passion for delivering the level of quality that our players will expect and deserve.”

Daniel James, CEO Three Rings says, “Three Rings is delighted and honored to have the opportunity to create an online game based on Doctor Who. Our goal with ‘Words in Time’ is to capture the imaginative spirit and depth of the series, whilst being fun and easy to play for all ages.”

Doctor Who: Worlds in Time is developed to be both highly engaging and fun, allowing players to socialize and foster genuine cooperation, building a global community where fans worldwide will now be able to experience firsthand the exciting action and adventure synonymous with Doctor Who. Development is well underway and is expected to launch later this year.

Doctor Who is one of BBC Worldwide’s flagship brands, and is increasingly popular around the globe. The program in its current incarnation has been sold to over 50 territories worldwide and debuted to a record audience on BBC AMERICA. The show has a proud award-winning history, with over 65 awards including BAFTA’s for Best Drama and Best Writer, and it also holds the Guinness World Record for Most Successful Sci-Fi show of all time. On top of this, the brand now has over 55 licensees signed in the UK alone. In 2010, Doctor Who Live played to over 130,000 fans across the UK, and the Doctor Who Experience just opened to fans at London’s Olympia. In 2010, the first ever Doctor Who gaming app, Doctor Who: Mazes of Time was released and featured as iPad ‘Game of the Week’ on launch as well as Doctor Who: The Adventure Games which is available for PC download.

About BBC Worldwide:
BBC Worldwide Limited is the main commercial arm and a wholly owned subsidiary of the British Broadcasting Corporation (BBC). The company exists to maximise the value of the BBC’s assets for the benefit of the licence fee payer and invest in public service programming in return for rights. The company has six core businesses: Channels, Content & Production, Sales & Distribution, BBC Magazines, Home Entertainment and Global Brands. In 2009/10, BBC Worldwide generated profits of £145 million (operating profit before specific items) on sales of £1074 million (including Group revenue and the Group’s share of joint-ventures’ revenue).

About Three Rings:
Three Rings is an independent game company dedicated to making innovative and engaging online games that bring joy to a wide audience. The company was founded in 2001 and launched Puzzle Pirates in 2003. The company is based in San Francisco, with offices in a steampunk submarine. The company also has tentacles in Philadelphia, PA, and Madison, WI.
Publicité

MessagePosté le: Ven 25 Fév 2011 - 00:13    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
persee2
[Face of Boe]

Féminin Vierge (24aoû-22sep) 猴 Singe

MessagePosté le: Ven 25 Fév 2011 - 10:31    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

ouuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Superbe nouvelle!!!

http://meshistoires-elisabeth.blogspot.com
Visiter le site web du posteur
Aude
The Lady Matt Smith

Féminin Bélier (21mar-19avr)

MessagePosté le: Ven 25 Fév 2011 - 10:55    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Je crois que je vais devenir encore plus geek que mon frère et passer mes nuits dessus mais GREEEEEEAAAAAT Cute Pompom Smiley
Mamane
[En Rehab' avec John Hart]

Féminin Cancer (21juin-23juil) 龍 Dragon

MessagePosté le: Ven 25 Fév 2011 - 11:41    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Ou comment convertir en une leçon les quelques fans qui n'étaient pas encore de parfaits geeks !

"Upgrade...or you'll be deleted !"

Superbe idée en tous cas, espérons que la réalisation suive !
Samueloss
[Centurion solitaire]

Masculin Lion (24juil-23aoû)

MessagePosté le: Ven 25 Fév 2011 - 16:15    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Mon rêve devient réalité Mr. Green
Nafoute
[Face of Boe]

Cancer (21juin-23juil)

MessagePosté le: Mer 2 Mar 2011 - 15:35    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Euh... ouais... Bah...
Comment dire...
Après les jeux vidéos pourris abominablement pourris qu'ils nous ont sortis fin 2010, j'imagine mal un MMORPG faire mieux dans l'univers du Docteur. M'enfin, on verre bien (mais je reste plus que sceptique quand même...) Confused
Corentin
[Ood]

MessagePosté le: Ven 4 Mar 2011 - 23:40    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Interview de Robert Nashak, Vice Président de la branche Digital Entertainment de BBC Woldwide, au sujet du MMORPG: ici
Rhumer
[Master of the Vortex]

Masculin Bélier (21mar-19avr)

MessagePosté le: Sam 5 Mar 2011 - 12:13    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

AH! Mr. Green Enfin un projet, qui peut éventuellement être bon dans l'univers Doctor Who. j'ai hâte de voir ce que ça donne.
(Peu être que pourra s'exporté in game!)

Visiter le site web du posteur Yahoo Messenger
rosy
[Ood]

Féminin Lion (24juil-23aoû) 鼠 Rat

MessagePosté le: Sam 5 Mar 2011 - 20:30    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Alors là ... Le truc auquel je m'attendais pas. Mais alors pas du tout.

Personnellement, j'espère que ça sera une réussite. :3
Boroblues
[Headless Monk]

Masculin Balance (23sep-22oct) 羊 Chèvre

MessagePosté le: Mar 20 Sep 2011 - 06:34    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

J'attends de voir
[Ood]

Féminin Verseau (20jan-19fev)

MessagePosté le: Jeu 27 Oct 2011 - 18:00    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

On espère tous je pense, espérons que nous ne serons pas déçu, car sinon ça sera un vrai plaisir !
[Bow-ties Club]

Féminin Scorpion (23oct-21nov)

MessagePosté le: Ven 25 Nov 2011 - 18:28    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

http://www.doctorwhowit.com/ Wink

Masculin Taureau (20avr-20mai)

MessagePosté le: Lun 5 Déc 2011 - 17:41    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Comment y accède-t-on ? On me demande à chaque fois un nom d'utilisateur et un mot de passe, sans inscription...

Féminin Vierge (24aoû-22sep) 龍 Dragon

MessagePosté le: Lun 5 Déc 2011 - 19:46    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Il est en beta fermée, pour le moment. Si tu t'étais inscrit et que tu as été pris, tu auras reçu ces informations sur ton email.

(Art by Awabubbles / Gif by Neph)
Visiter le site web du posteur ICQ Yahoo Messenger MSN
booster
[Master of the Vortex]

Masculin Taureau (20avr-20mai)

MessagePosté le: Lun 5 Déc 2011 - 19:59    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO) Répondre en citant

Merci Midori !

Je n'ai rien reçu du tout, ça règle la question... Je croyais qu'il était ouvert à tous.

MessagePosté le: Aujourd’hui à 11:40    Sujet du message: [Jeu Vidéo] Doctor Who: Worlds in Time (MMO)

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Doctor Who Index du Forum -> Who-niverse -> Autour des séries -> Jeux & Jeux vidéos Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: 1, 2  >
Page 1 sur 2

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Template lost-kingdom_Tolede created by larme d'ange